2012. március 1., csütörtök

Testvérem - Editke - töltött dagadója

Közös családi ünnep alkalmából testvérem ezt a töltött dagadót hozta, gyönyörű szeletekben.
Ha én készítem: a dagadót gondosan kiválasztatom a hentessel és megkérem szépen, hogy ugyan tessék már felszúrni. Ő profi. Én össze-vissza szabdalnám az biztos.                                                                                
                                          
Petrezselymes  "csirketölteléket" (én már csak így hívom) készítünk, azaz kb. 4 zsömlét beáztatok tejbe,majd jó alaposan kinyomkodok, hozzáadok 4 egész tojást + 2 sárgáját, sót, borsot ízlés szerint, aki szereti, majorannát is tehet bele. Ja,   és még sok-sok felkaszabolt petrezselymet.  Lehet még bele egészben csirkemájakat is tenni,így szeletelés után ez is jól mutat és finom kiegészítő ízt ad.  Jól összegyurmázom az egészet és belenyomkodom a dagadó belsejébe, a végét  vagy hústűvel tűzzük össze, vagy varjuk be, Én hústűt  használok. Sütőpapírrral kibélelt tepsibe tesszük, zsírt teszünk rá és kb. másfél-két órán keresztül lassan sütögessük, hogy a külseje szépen piros-ropogós legyen, közben kicsi vizet öntsünk alá  így jobban puhul. Saját zsírjával locsolgassuk.      Ha kész, két-három konyharuhával terítsük be, pihentessük úgy 10 percig és utána éles késsel szeleteljük.    Mind hidegen, mind melegen tálalható és hidegtálon is nagyon mutatós.                                                                   
                       




Nincsenek megjegyzések: