2012. március 2., péntek

Habcsók

  1.   







Minden háztartásban akad maradék tojásfehéreje, ha összejön 3-4 tepsire való  "anyag", időnk is akad, akkor gyártsuk le különlegesen finom omlós édességünket.

5 tojásfehérjét félig fölverek, majd hozzáadagolok 30 dkg kristálycukrot és addig keverem, amíg a hab egészen kemény nem lesz. Ekkor belekeverek 10 dkg darált mákot és 20 dkg darált mandulát (diót, mogyorót, stb) és óvatosan egyneműsítem. Kiskanállal (bár akinek  van hozzá kedve nyomózsákkal is csinálhatja) kis halmokat pakolok a sütőpapírral kibélelt tepsibe.
2 óra hosszan szobahőmérsékleten szárítom,majd 120 oC-ra előmelegített (légkeverés) sütőbe kb. 20 percig sütöm-szárítom, majd 140 oC-ra veszem fel a hőt, fakanál nyelével kitámasztom a sütőajtót) és még kb. 10-15 percig sütjük.
Ha kivettük fakanál végével rögtön kis mélyedést nyomunk a közepébe  (később megkeményedik) és lekvárral, olvasztott csokoládéval, vagy kinek mi van otthon, tesszük még finomabbá és dekoratívabbá.
Én lekvárt és cukorvirágot használtam. Sokáig eláll(na), ha nem fogyna el gyorsan.
A receptet Lajos Mari egyik könyvébe találtam, amit némi módosítással (kicsit leegyszerűsítve) készítettem el,

Nincsenek megjegyzések: