2012. március 18., vasárnap

sajtos-maszkarpones leveles tészta

Most leveles-hájastészta variációkat csinálgattam
Ezek most saját gyúrású/hajtogatású tésztából készültek.Volt időm efféle kicsit időigényes dologra, gondoltam nosza csapjunk bele.

A leveles tésztát kinyújtottam (4 hajtogatás után), vékonyra nyújtottam. Kb 8x8 cm-es kockákra vágtam.
A reszelt trappista sajtot összekevertem maszkarponéval, sóval, tojássárgájával, kevés liszttel (olyan krémszerű állagúra) és 1-1 evőkanányit a tésztára tettem. miután mindegyikre rákanalaztam a kis sajtos halmocskákat, lazán összehajtottam.
Nem nyomtam rá a tetejét, mert a kötőanyagok úgysem engedik sütésnél kifolyni a tölteléket. A tetejüket felvert tojással megkentem, kicsit sóztam és reszelt sajtot szórtam rá. 180 oC-ra előmelegített sütőben kb. 20-25 percig sütöttem, amíg szépen nem pirultak meg.
Ez elő is készíthető akár már hetekkel, fagyasztva hűtőbe sokáig eláll és ha kell annyit veszünk ki amennyi szükséges és már süthetjük is. Nagyon finom, laktató is. Kívül ropogós, belseje krémes.

Nincsenek megjegyzések: