2012. május 21., hétfő

Vörösbársony torta II.


Posted by PicasaVörösbársony torta II.
Második alkalommal csináltam meg ezt a csudafinom tortát, mégpedig nyírfacukorral, hogy diabéteszes vendégeim is tudjanak sütit enni.
2x7 tojásból (tojás, nyírfacukor, rétesliszt, sütőpor, egy kis étolaj) gáztepsibe  piskótát sütöttem. Én már régóta úgy sütöm s piskótát, hogy (mindig van a hűtőben, vagy fagyasztóban) 2-3 plusz tojásfehérjét adok    hozzá, amit természetesen együtt verek fel a többi tojásfehérjével.
A tojásfehérje belekeverése előtt annyi piros ételfestéket adok hozzá, hogy a megfelelő szint megkapjam. Próbáltam ezt céklaporral is megcsinálni, de akkor lilabársony tortát sütöttem volna. De úgy gondolom, hogy ennyi "egészségtelenség" mindenki életébe belefér.
1 liter cukrozatlan cukrásztejszínt kemény habbá vertem, 20 dkg vajat összekevertem fél kg. maszkarponéval, vaníliapasztával és még úgy 2-3 ek. vaníliakivonattal, mert "vanília mániában szenvedek".
A jól kikevert krémet összekevertem a tejszínhabbal és megtöltöttem .csodaszép könnyű, valóban bíborbársony tortalapokat (a színét a fénykép sajnos nem adja vissza), majd kívülről is megkentem a maradék krémmel.
A tetejét rézcsillám süteménydekorral hintettem meg, az ecsetet meg-meg rázogatva a sütemény felett. Több dekorációt nem is igényelt. Minimum 1 éjszakát hagyjuk hűtőbe, hogy az ízek jól érjenek össze.

Nincsenek megjegyzések: