2012. augusztus 23., csütörtök

Lekváros kifli

Előkészítés
Frissen sült "pihe-puha lágyság"

Sütés előtt tepsibe



Posted by PicasaIlona napra nem tortát sütöttem, hanem ami inkább közelebb áll a "gyomrához", azaz egy jó kis kelt tésztát szilvalekvárral.
2 csomag expressz élesztővel, az előírt lisztmennyiséggel (én csak úgy kb.). 1 ek.sóval, 3 ek. cukorral és friss házi langyos tejjel jó puha tésztát dagasztottam. Negyedóra múlva volt egy nem duplájára, hanem  triplájára kelt gyönyörűséges  tésztám, de nagyon jól akartam csinálni, ezért újra átdagasztottam és ahogy a TV-ben láttam a vidéki öreg... bocs. idős hölgyektől, a deszkához csapkodtam a tésztakupacot, mintha haragudnék rá. Visszatettem a kelesztőtálba  és újra kelesztettem, ez már egy kicsit lassabban ment, de mindig van dolgom a konyhába, úgy hogy türelmesen kivártam.
Alaposan kilisztezett - erre a célra rendszersített - viaszosvászon terítőre borítottam (nekem a legnagyobb gyúródeszka is kicsi) és a tésztát négy felé osztottam és kerekre nyújtottam az első darabot. Cikkekre vágtam és mindegyik végébe egy adag szilva, ill. baracklekvárt tettem (a baracklekvárba tettem egy kis édes morzsát, hogy sülés közbe ne csordogáljon ki a tésztából, ez jól megköti, szoktam darált diót is, de nem volt konyhakészen és mint mindig most is siettem), után a  a szélesebb részénél kezdve föltekertem. Tepsibe sorakoztattam őket, tojással megkentem, a szilvalekváros tetejét meghintettem durvára vágott dióval, a baracklekvárosat nem olvadó cukorral. Hagytam még 25-35 percet kelni és mehetett a sütőbe 150 oC-ra légkeverés, amikor már kezdett szint kapni kivettem és az összekelt kiflik közzé mogyorónyi vajdarabkákat tettem és készre sütöttem. Rögtön letakartam konyharuhával, mert a gőz puhítja és nem szárad ki olyan gyorsan.

Nincsenek megjegyzések: