2013. február 8., péntek

Májas házilag


Nem vagyok egy "tudatos" táplálkozó, de év elején (nem tettem fogadalmat, csak úgy jött magától) elhatároztam, hogy nem veszek felvágottakat, inkább házilag állítom elő a "kenyérre valót". Első ötlet: a májas házilag, roppant egyszerű, nem macerás, gyorsan megvan, finom és tudom mi van benne. Fél kilónyi disznómájat megfőztem kb. ugyanilyen súlyú húsos nyers toka/vagy hasaalja szalonnával, Amikor már puha volt (a májat hamarább kivettem), a kettőt konyhai apritón krémesre daráltam, de szükséges volt még krémesebbé tenni,, ezért még 1 jó evőkanál kacsazsirt is beletettem, egy tálba összekevertem sóval, őrölt borssal, kicsi őrölt csilivel (mehet bele majoranna is, de nekem most nem volt itthon). Zárható dobozba tettem a hűtőbe és kész. Pirítóssal, lilahagymával felülmúlhatatlan. De időben abba kell hagyni az evését, mert hát nem egy kalóriaszegény. Utána 4-5 mandarin, vagy egy alma nagyon jó.

Nincsenek megjegyzések: